Smink och hår, steg för steg!

  1. Tvätta ansiktet och smörj in ansiktskräm. Lägg en bas med foundation, jag använder bara foundation. Ingen concealer men för er som har problem men blå ringar under ögonen kan ju lägga lite concealer där ni behöver innan ni tar foundation. Jag använder mineralfoundation och borste från the body shop!!
  2. Sen tar jag antingen rouge elr solpuder.. Nu på vintern och hösten tycker jag att det är snyggare med rouge än med solpuder. Mineralrouge från Isadora "nr33 caramel crisp".


3. Mina favvo ögonskuggor är två lila nyanser från MUS(make up store)
Microshadow: Hyacinth (MUS)
Microshadow: Flamenco (MUS)
Jag lägger först den ljuslila skuggan hyacint över nästan hela locket. Sen skuggar jag med den mörkare Flamenco. Lila skuggor framhäver bruna ögon. Släng på mascara oh lite ögonbrynspenna och sen är det klart! )



Nu är det dags för håret. Och det viktigaste är att ALLTID ta värmeskydd i håret vare sig det är spray elr kräm.

1. Sätt på platt-tången och spraya/massera in värmeskyddet. Jag använder en kräm från Björn Axén som heter "smoothing cream control"


2. Nu är det bara att börja locka. Och det är sjukt svårt att förklara hur man gör så ni får helt enkelt pröve er fram tills det blir bra! ;)
Börja med underhåret och fortsätt sedan med överhåret....

underhår

Allt hår ;)

3. Nu är det hårspray som gäller! Spraya tills alla dina hjärnceller skulle försvinna ifall du bara tog ETT andetag.. Haha, nej inte så mycket. Men ta så mycket som du tycker känns bra!

Klart! Men ignorera min slappa och fula tröja!


Kommentarer
Postat av: Linda H - Hair & Make-up artist

Det blev väl himla tjusigt då =)

2009-10-04 @ 13:36:11
URL: http://micromiss.se
Postat av: Ammie

Wow! Jag blev verkligen imponerad över inlägget om vad kroppen behöver för att få/ha/behålla en vacker hy.
Du skiljer dig markant från många andra sajter som endast bloggar om skönhetsartiklae och därtill deras vilda uteliv.
Heder till dig som sakligt och grundligt ger mig som läsare en trevlig läsning. Jag hoppas verkligen du fortsätter trycka på detta om kost och hälsa hör ihop med hur din hy mår. Som en extra bonus blir det ju att det är helt ofarligt och bra för hela kroppen
och att till 80% ( en del kan ha allergi )kan användas av alla. Så heder och respekt till DIG! 🌹

2013-04-25 @ 12:34:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0