Hablamos Español ♥

Yo y Madde podemos hablar español!

Jag och Madde är experter på spanish nu. Vi har nämligen pluggat glosor som två små gnuer nu. Imorgon har vi förhör på alla glosor vi haft sedan sexan.. Som tur är har vår lärare lovat att de flesta han tar med på förhöret kommer vara från 8:an. :)

Det är ganska chill i skolan nu. Eller det känns så men egentligen känns det kanske bara så för att jag inte pluggar? Nästa vecka har jag så vitt jag vet, prov i kemi & engelska. Men sedan är det massa andra saker som exempel deckaren som vi skriver på svenskan. Den ska vara klar vecka 20, och jag har typ skrivit tre sidor och brottet har inte ens hänt än..? Bra.. aja, det gäller att hålla sigg lugn och inte drabbas av panik. :P

Dagens outfit kommer in a second! ♥

1 snygg guapo
2 mängd cantidad
3 banan plátano
4 korridor pasillo
5 socker azúcar
6 matsal comedor
7 äpple manzana
8 apelsin naranja
9 bättre mejor
10 sämre peor

Här är lite exempel spanska glosor.. Det är bara att öva!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0