Tisdag 2010-04-20 ♥

Vad hände? Jag som skulle plugga direkt när jag kom hem från skolan. Som inte skulle fastna vid datorn. Men som vanligt går allt inte som man tänkt sig. Och nu sitter jag här och har inte pluggat ett dyft, och det kommer jag inte heller hinna göra eftersom jag måste springa iväg till träningen snart...! Gah, blir man inte trött på sig själv ibland?

Men vet ni? Herregud, hur kunde jag nära att glömma skriva detta. Ni vet, kommunen låter ungdomar som är mellan 15-18 år söka sommarjobb. Detta kallas feriepraktik. Jobben är spridda över många olika yrken, bland annat äldreomsorgen och simskola.. Jobben lottas ut.

För att delta i lottningen får man skicka in en enkät med olika frågor. Och sedan sker lottningen. Men i hela kommunen lottas det bara ut 90 jobb. Och det är MASSA som söker.. Jag tror det var ca:800 som sökte i år. Och vet ni? Jag fick jobb!! Helt sjukt. Jag ska jobba på ålderdomshemmet i vår lilla by i tre veckor..Haha! Jag tror det kommer bli en fantastisk erfarenhet. Och jag tjänar dessutom ganska schyssta pengar! :D

Åhh, denna sommaren kommer bli perfekt! Jag fyller 15år, jag och bästis åker till Peaceandlove, jag har jobb.. Och sedan ska jag bara njuta av frihet och SOMMAR!! ♥


Bild tagen på skolavslutningen förra året.. jag fyllde dessutom år den dagen.

Kommentarer
Postat av: maddis <3

Du är så fin.

Längtar till Peace & Love! <3

Love ya (L)

2010-04-20 @ 21:59:07
URL: http://madeleinesoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0