Visste ni att...?

Haha. Nu kör vi en typiskt blogg-fråga. Eller jag berättar något för er som jag tror att ni inte vet. :)

Visste ni att jag nyligen blivit HEL-veggo? Translation: Vegeterian. Innan har jag bara ätit kyckling och fisk. Jag har alltså undvikit nöt- och fläsk-produkter. Men sedan någon vecka tillbaka har jag gått över till att inte äta något klött alls. Eller jag äter fortfarande fisk. Både för att det är så nyttigt och att det känn på ngt sätt som att de levt ett friare och bättre liv än kycklingar och grisar.

Jag vet också att människan behöver vissa essentiella ämnen som finns i kött. Men jag har valt att inte äta kött,
med undantag högst en gång i veckan. Och då måste det vara ekologiskt och svenkst kött. Jag tycker det är en bra deal. För det är inte så att jag har "jobbigt" att äta ngt som vart levande eller så. Men med tanke på miljön och hur fruktansvärt de djuren vi äter behandlas är detta för mig en moralfråga. 

Eftersom jag nu nästan inte äter något kött måste jag ju hitta andra saker att stoppa i mig. Och jag har fått ett nytt beroende! Findus falafel-bollar... ;) haha. De är så jävla goda och de är helt okej när det gäller innehållet. Sjukt enkelt att bara slänga ihop en god sallato och frääääsa lite falaflar i stekisen! Där har ni en perfekt middag, lunch eller vad ni än vill! :) 

Så ett hett tips från mig: Findus falafel. MER FALAFEL ÅT FOLKET!

Puss!



(ohh noooooooo detta skullle egentligen publiceras lördag klockan 19.00...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0