Amerikanska

Godmorgon lördag!
Inatt sov jag hos Tove, hon och hennes familj bor i lägenheten över min. Vi har en ganska komplicerad relation men jag tänkte ge ett försök att förklara hur det ligger till. Mina föräldrar äger detta tvåvåniga pippi-trähus. Vi bor på nedervåningen men vi hyr ut övervåningen till en annan familj. Jag antar att ni känner igen namnen Tove och Nora, det är två av barnen som bor på övervåningen. Tove är 19 och Nora är ett år äldre än jag. Sedan finns det en liten prutt som heter Jon, han är 11 år. Våra familjer har nu bott i samma hus i över 18 år. Genom åren har vi mer blivit en familj än två. Jag, Tove och Nora har alltid lekt och när vi var små hade vi skitkul! Det som är bra med att ha så nära grannar är att om man någon gång börjar baka men snart märker att det fattas både det ena och det andra. Då är det bara att gå upp (för oss, eller gå ner för dem) och låna det som fattas. Perfekt! ;) Sen så har det alltid varit en trygghet att man nästan aldrig är ensam hemma. Det är väldigt sällan som ingen där uppe är hemma. När jag var liten gick jag ofta upp till dem när mamma och pappa kom hem sent, jag var och är väldigt sällskapssjuk...
'
Om dem någon gång flyttar elr om vi flyttar här ifrån så kommer det kännas väldigt konstigt. Det blir ju på ett sätt som att flytta ifrån halva sin familj.
'
Okej, nu vet ni hur det ligger till. Det jag som jag egentligen tänkte komma till var att Tove gjorde en lyxfrukost till oss idag. Nämligen amerikanska pannkakor! Jag har inte ätit det så många gånger förut och jag har väl inte direkt fallit för dem. Men det var faktiskt gott. Två tummar upp. Vi gjorde även egen specialsirap. En deciliter ljus sirap med en matsked citron och en tesked kanel. Mumsigt.
'
Men nu finns det absolut ingen tid att förlora. Jag har hur mycket saker som helst som ska fixas. Gästerna kommer vid fyra och då ska jag ha hunnit städa hela huset samt laga all mat. Wish me luck!
Bilden är tagen från google.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0