Dagen före julafton... ♥

GOD JUL everyone! ♥
Eller är det för tidigt? Nej. Det är för fanken julafton imorgon. INSANE! Julafton är något som man går och väntar på med höga förväntningar. Julklapparna är i stort fokus och allt handlar om att konsumera. Fast samtidigt handlar julen om att vara med sin familj och bara ha det bra. Mysa, äta gott och bara vara. Det är synd att det blivit en sådan konsumtionshets kring julen. Jag älskar julen och jag tycker det är kul med julklappar och allt det där men samtidigt så är inte det det viktigaste. Och tänk alla de som vet att de antagligen inte kommer bli några julklappar i år heller, att mamma eller pappa kommer vara fulla eller de som inte ens kommer ha mat på bordet. Usch. När jag tänker på detta så blir jag nästan mer äcklad. Vi rika människors överflöd som är bekostat på att så många mäniskor är fattiga. Jag säger inte att jag bor i en superrik familj och att jag får allt man pekar på. Men vi har alltid mat på bordet. Båda mina föräldrar har fast inkomst över medel. På födelsedagar och julaftnar är julklappar inte något som man går miste om. Jag känner inte bara att jag har rikedom över materiella saker. Men också att jag verkligen älskar hela min familj. Jag känner mig alltid trygg hemma. Vi har tak över huvudet m.m Kärlek är en helt annan rikedom. Som för mig är viktigare än alla dessa prylar och ting som ändå bara är förbrukningsvaror. Kärlek består och vet tyvärr får långt ifrån alla människor uppleva varken alla dessa materiella saker eller kärlek. Det tycker jag att alla borde ägna en liten tanke på innan vi kastar oss in bland allt julfrossande och ha-begär...
'
Oj, det var från början inte alls tänkt att jag skulle skriva om detta. Ibland skriver fingrarna av sig självt och då är det bara att följa med haha. Men det känns bra att ha skrivit ner lite känslor och tankar. Det är viktigt att reflektera och analysera och inte bara åka med. Hur skulle samhället annars se ut?
Puss och kram från mig. Lova att ha en bra dag med era nära och kära och kom ihåg. Imorgon är det julafton ♥
Finaste systern
Finaste pappan
Finaste brorsan
Finaste mamman (pinsamt nog är detta den enda bilden jag har av henne...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0