Great Job Girls!

Åh herruguttan alltså! Jag och Madde håller på att gå upp i atomas pga av vårat projekt arbete i religion. Jag har skrivit om detta innnan men vi har fått en so-uppgift där vi ska skriva en TIDNING om den ortodoxa, katolska och den protestantiska kyrkan... Som ni förstår är det  ett mission impossible vi håller på med!
Vi har cirkus två och en halv vecka kvar nu. Men dagarna går fort så det är lika bra att jobba på. Men fan va lame det känns ibland...
Btw så har vi precis ätit en supergod broccolipaj som jag har gjort till det en mumsig sallad med cashews! :D

Aja, ikväll är det ialafall träning och det ska bli skönt att få lite luft efter att ha suttit inne och ruttnat hela dan. ;)

Och vet ni vad jag har gjort för mumsigt till i kväll? Jo, jag har nämligen hittat en sida med massa lite hälsosammare efterrätter! Där finns det bland annat recept på yogurtglass med bär och chokladpannacotta! OCh det är just chokladpannatcotta som jag har gjort! OCh det var superenkelt! Jag lägger upp receptet här nedan..


Chokladpannacotta med grädde och bär

4 portioner

75 g mörk choklad, ca 70 %

1 gelatinblad

2 dl vispgrädde

2 msk fruktsocker

Att servera till:

1 1/2 dl vispad grädde och färsk frukt/bär

 

Gör så här:

1. Smält chokladen i vattenbad och lägg gelatinbladen i kallt vatten.

2. Koka upp grädde och fruktsocker. Krama ur gelatinbladet och blanda med grädden. Vispa ner den smälta chokladen.

3. Häll upp i portionsformar och ställ kallt i minst 3 timmar. Servera pannacottan med lite vispad grädde och färsk frukt/bär


Här är min mumsiga broccolipaj med sallad gjort på mammas recept!



Mumsigt värre!

Kommentarer
Postat av: Jakubmarit

Spirits are speaking in my dreams and other ways

2011-01-30 @ 20:00:55
URL: http://jakubmarit.blogbow.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0