Underbara dagar - Men ett stort misstag♥

Heeeeeej igen! Nu är jag hemma efter några underbara dagar i Strömstad. MEN vet ni. Jag gjorde världens misstag och glömde kameran. Buhuhu! VARFÖR? Hur ska jag nu förklara hur fint allt var, eller hur vi bodde i tältet och hur kul jag och Nora hade det på tåget? Som sagt, En bild säger mer än tusen ord. Åh!! Så himla typiskt och så himla tråkigt. Jag skulle ha massa fina kort nu om jag inte glömt kameran. Aja. Det finns iallafall inne i mitt huvud. ;)
Här kommer en snabb resumé. Fredag: Jag och Nora tog tåget ca klockan 9 till Strömstad. Allt gick finnemang och det var supermysigt! Jag älskar tåg! Väl i Strömstad mötte vi upp Jessica som redan befann sig på plats! Därefter gick vi till turistinformationen för att fråga efter tips om tältplatser. Han som stod i receptionen var underbart söt. Jag smälte bort och dog en smula... Sen gick vi och handlade lite käk, tortellini och tomatsås. Och efter det började vi traska iväg till den tältplats vi blivit tipsade om. Den låg väldig skymd och off. Men det låg ändå väldigt centralt. När tältet stod på plats började vi med maten. Helt utsvulten var jag! Resten av kvällen drack vi te, spelade kort, fikade och gick en promenad. Lördag: Började med frukost bestående av te och mackor med tomat, oregano, salt och peppar. Sedan drog vi oss ner mot centrum för att ta en färja till koster. Väl på Koster gick vi och handlade lunch, bland annat världens godaste wienerbröd! Därefter gick vi till stranden, låg där ett tag, åt massa mums och tog sedan färjan tillbaka till Strömstad. Haha. På kvällen gick vi ut och åt pizza. Det smakade sådär, eller det smakade inte så mycket. Men det gick att äta. När vi kom "hem" drack vi återigen te och åt kex. ;) Idag: Vaknade runt nio. Åt frukost. Packade in tält och packning. Åt frukost medan det duggade. Gick till ett Café och åt bakelser, medan vi väntade på bussen som skulle ta oss till tågstationen. På tåget gjorde vi oss hemmastadda. Tog fram godispåsen och skvallertidningen och lutade sig tillbaka.
Nu är jag hemma och mår suveränt! :) Ska snart slänga ihop en halloumisallad och titta på en rulle med Nora! :)
Här är en bild över Strömstad som jag haffade på Google (hur kunde jag glömma kamera???):

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0