The story about Midsommar ♥

Tjenixen!
Allt bra? Hope so. Med mig är det finnemang.  Just nu sitter jag och tittar på olika väderprognoser inför kommande vecka. Det känns helt insane men vi åker ju till Peace And Love imorgon! Och det ser ut at bli ganska så perfekt väder. Något litet regnmoln på onsdag/torsdag men det ska ändå vara 20 grader så det funkar ändå. Och på Lördag ska det visst vara runt 28 grader! Whhaaa?
Vi åker imorgon bitti och idag har jag massa, massa att fixa och dona med. Jag vet inte riktigt hur jag ska hinna klämma in allt men allt går om man vill? (och sålänge man inte fastnar vid datorn eller ngt sådant...)
  • Första prioritering: Städa rummet. (Rena kriget där inne. Eller nej. Smutsiga kriget)
  • Leta efter min älskade axelbandslösa "bh" från Monki. Den MÅSTE jag ha. Annars åker jag inte. Typ.
  • Packa allt inför P.A.L
  • Vaxa benen.
  • Äta
  • Fixa händer och fötter. (No hygien på festival, men varför inte förbereda så att de är fräscha iallafall första dagen? ;)
Nu ska jag börja pricka av denna lilla lista men först måste jag säga en sak. De senaste dagarna har varit så mysiga. Och midsommar var verkligen roligt. Efter att vi, eller de som gillar sill och sånt därn't ätit klart gick vi en liten tipspromenad. Och under kvällens gång gjorde vi andra aktiviteter som att hoppa säck (plastpåse), och balansera ett ägg i en sked som du har i munnen m.m.
Nästan alla dansade och skakade rumpa till klockan slog 4, då hade det redan ljusnat och en ny dag gjorde entré. Vid halv fem hoppade vi i säng och tro inte att vi sov ut till klockan 15.00 eller ngt. Nejnej. Klockan 10, (cirkus 5 timmar senare) vart det bara att stige upp. Dags för dunderfrukost betående av, pannkakor, glass, sylt, rabarberpaj, mackor, te, melon av olika sorter m.m. (btw, har aldrig varit så mätt efter det, typ.)

Och eftersom solen stekte så himla härlig la sig alla sedan packade som sillar på gräsmattan och njöt av värmen. Härligt härligt. Och jag har faktiskt fått some colour, yes! Vid fyra ngn gång åkte några i sällskapet hem och då var det bara jag, sis och hennes pojkvän, Stacey och Therese kvar.
På kvällen åt vi en mysig middag bestående av rester. Gotti-gott-gott. Och lite o-genomtänkt avslutade vi kvällen med att se på "Shooting Dogs". Den handlar om det fruktansvärda folkmordet i Rwanda år 1994. Jättebra film. Men kanske inte som en avslutning efter några underbara dagar. Istället kände man sig lite nere och tom i magen när man kröp ner i sängen igår. Haha.
Men iallafall, tack alla som gjorde min midsommar 2010 till ett mycket fint minne.Kärlek. ♥
Bilder från midsommarafton ♥

Kommentarer
Postat av: Ravnragna

Hello! If you want exchange links with my website, contact me please. I can install your link

2011-03-25 @ 10:49:54
URL: http://ravnragna.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0