Bare minerals ♥


För ett tag sedan köpte jag för första gången id's bare minerals foundation. Jag har prövat andra mineralfoundations innan, bland annat från The body Shop. Men jag har samtidigt alltid velat testa id då det är dem som startade mineraltrenden och det är nästan dem enda mineralprodukter som innehåller 100% mineraler och inget annat! Jag har hört mycket lovord från dem som använder id's produkter vilket gjort mig ännu mer sugen.
'
Nu har jag snart använt min foundation i en vecka och jag är stennöjd! Nu vill ajg köpa solpuder, rouge, concealer m.m. från samma serie. Det enda som varit ett minus är att min hy har blivit lite torr pga av väderförändringarna som pågått den senaste tiden. NI som själva använt eller använder puder, eller mineralpuder vet att det gärna lägger sig de torra partierna, inte snyggt. Men annars finns det inget negativt. Eller jo. Det väl i såfall priserna. Alla har verkligen inte pengar till att lägga 425 kr för en foundation som kräver en borste som kostar 385kr. Tillsammans blir detta hela 810kr för endast en foundation och en borste. Ganska sjukt. Men om ni ändå är sugna att läsa lite om id och vad bare minerals betyder kan ni kika nedan...

MARKNADENS RENASTE MINERALMAKEUP

bareMinerals är en komplett makeupserie baserad på 100 % rena mineraler. De mineralbaserade produkterna är fria från konserveringsmedel, parfym, stabiliseringsmedel, mineraloljor, syntetiska färgämnen, parabener och andra kemiska ingredienser som  kan verka irriterande på känslig eller oren hud. Produkterna är ej testade på djur.

VÄLGÖRANDE EFFEKT
bareMinerals Foundations SPF 15 jobbar med huden, inte mot den. Flera av mineralerna har vårdande effekt och motverkar torr hud och hudirritationer, samt även hudens åldrande tack vare skyddet mot solen. bareMinerals passar alla hudtyper, även känslig och oren hud.
För er som undrar: Jag har nyansen Light nu men på sommaren är det golden medium!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0