Familjen nöt... ♥

Hejhopp (snopp)
Egentligen är Hej hopp fel ordval. Jag är alldeles för trött för att hoppa. Men ni behöver inte ta det bokstavligt talat. Kom hem från praon för cirkus en halvtimma sedan. Och jag måste säga en sak. Jag älskar min prao. Det har bara gått två dagar men jag tycker det är så kul. Cafét är så himla fint och mysigt, Malin och Isabella som jag jobbar med är så så snälla och roliga, kunderna är trevliga. Allt är så himla kul! Dagarna går så fort, helt plötsligt är klockan fem och jag kan gå hem (rim). Idag har jag fått göra lite nya grejor. Förutom att göra sallados och mackor har jag fått stå lite i kassan (med ngn bredvid mig) jag har även bakat cocostoppar och slängt i hop en vegan-kladdkaka. ;) Det finns mycket vegetariskt och vegankäk på Two little birds. Men för det finns såklart massa annat för er köttätare också! ;) Åhhh, förstår ni! Ni måste komma och fika hos mig. Ni har en och en halv vecka på er!!! :D Mellan 11-17 jobbar jag. Nog om min prao, ville bara berätta hur kul det är och hur bra jag har det. Mohaha.

När jag slutade gick jag först om Weekday för att lämna tillbaka ett par byxor. Dragkedjan åkte hela tiden ner, sånt är så fruktansvärt irriterande. Och visst 400 kr för ett par jeans är kanske inte jätte mycket, men kedjan ska ju inte krångla efter bara några dagar? Jag var lite orolig för att dem inte skulle ta emot byxorna men det gick skitbra och nu är jag 400 kr rikare! :) Därefter gick jag till kungsport och mötte upp Markus (en kille i min klass som också praoar i stan, en klädbutik No1 fashion). Igår åkte jag bussen själv hem från stan, men idag tog jag och Markus följe. Mycket trevligare. :)
Vet ni vad jag gör nu? För ovanlighetens skull äter jag nötter. Min familj äter så sjukt mycket nötter. Men det är ju så gott! Mina favoriter är cashews, saltade och rostade mandlar, valnötter och paranötter. Mamma brukar köpa hem påsar med olika nötsorter, sedan kan man göra sin egen mix. Haha. Min mix idag består av nötterna jag nämnde innan, bortsett från paranötterna. Mums. Ska nog göra iordning en kopp te också, men får se. Jag har haft så svårt att somna de senaste dygnen och jag tror det beror på att jag har druckit massa te sent på kvällarna. Inte bra. Och idag har jag även druckit hyfsat mycket kaffe. Haha, hur ska det gå?
Vi får se hur det går. Men oj! Idol har ju börjat, skynda skynda!
Jag är fan inte normal till fem öre...
Idag har jag myst runt i min underbara tröja från Monkiponkitonkidoo!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0