Lördag ♥

Herre! Dagarna bara flyger iväg. Tyvärr har tiden inte räckt till och bloggen har hamnat i sista prioritet. Just nu fokuserar jag bara på en sak. Det är att ta mig igenom och överleva sista veckan i skolan. De senaste veckorna har varit ett enda avbockande schema. Mitt rum har förfallit, jag har inte haft särskilt mycket socialt umgänge, jag har låtit mig själv förfalla (läs: levt på godis, för lite sömn och skitit i hur jag sett ut). Därav har även bloggen drabbats. Jag ser så himla mycket fram emot jullovet att ni inte anar! Jag ska njuta mig igenom hela lovet och ta vara på varje ögonblick.
'
Men tillbaka till nu. Det är ju faktiskt inte lov riktigt ännu. Jag måste bara fråga. Vad tusan händer med vädret? Jag har inte så mycket emot det egentligen, tycker mest att det är fräckt att se naturens power. Men lite läskigt är det när vägarna svämmar över och flygplatsen blir helt strömlös, broar stängs från all trafik och dubbeldäckare inte kan åka med färjan över till öarna av risk för att välta pga av blåst. Igår varnades allmänheten för att vistas utomhus till och med. Haha. Vi människor är så små jämfört med naturen. Det är bara att inse.
'
Igår var vi först på Fn:s frukostseminarie om interkulturella möten istället för historialektion. Det var en riktigt intressant, inspirerande och faktiskt rolig föreläsning som vi fick lyssna på och ta del av. Efter det hade vi matteprov och på engelskan gjorde jag en uppsatsskrivning. Jag missade det egentliga tillfället som var tidigare i veckan pga att jag var på elevskyddsombudsutbildning då. Efter skolan fikade jag med fina Alexia. Vi mötte även upp Nora och tog en snabbrunda på stan. Jag köpte ett linne på Monki som jag kan visa lateros.
'
Nu ska jag duscha, baka och städa mitt rum. Hej multitasking!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0