Utkast: Dec. 23, 2011

Hejhej i tomteskogen!
'
Vart har jag hållt hus de senaste dagarna tro? Jo, jag har susat runt på göteborgs gator och köpt julklappisar, jag har umgåtts med fina vänner, bytt julklappar, fikat, tränat och massa annat. En sak jag däremot inte gjort är att blogga. Jag har faktiskt till och med fotat saker och tänkt att detta ska allt komma upp på bloggen. Men icke. Idag är det inte bara fredag, utan det är även dagen före julafton. Hur konstigt är inte det? Hur fort har inte månaderna sprungit iväg? Jaja, nu är vi inne på slutspurten av 2011 vare sig vi vill eller inte och det medför såklart blandade känslor. För min del är det nyfikenhet och förväntan blandat med vemod.
'
Som för de allra flesta brukar dagen före julafton vara full av sysslor och listor på saker som ska göras. Min lista består av:
  • Städa: mitt rum, hallen och vardagsrummet.
  • Jag ska göra en potatisgratäng, vegetariska julbollar och baka saffransskorpor.
  • Mitt hår ser förskräckligt ut så en dusch är mer än nödvändig.
  • Slå in de sista klapparna
  • Klä granen
Listan är inte jättelång men tidskrävande. Fast den är absolut inte omöjlig. Iallfall inte om jag börjar beta av dess punkter från och med nu...
'
Vi får se om vi hörs innan imorgon. Jag hinner kanske ta ett break på tre minuter haha. Annars hörs vi imorgon. Puss och lycka till med allt julstök!
Några klappisar har jag hunnit slå in...


Kommentarer
Postat av: Helena

Imorgon ses vi min tussis <3 gossi

2011-12-23 @ 21:29:16
URL: http://helenajohansson.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0