Bullit

Fredagar, jag älskar er av hela mitt hjärta. Ni är så jävla underbara och ni räddar ständigt mig från undergång. Vad skulle jag göra utan er, kära fredagar? Jag älskar er så.
'
God morgon! Idag är jag trött. Men vad gör det? Det är ju fredag och inget kan gå fel. Jag sitter här och mumsar i mig min smoothie som är så kall att det nästan isar i tänderna, men gott smakar det ändå. Det är helt fel tillfälle att bli sjuk inför helgen men jag vaknade med ont i halsen och tryck runt ögonen. Inte bra. Men ikväll ska jag bara ha en allmänt myyysig kväll med min storasyster så förhoppningsvis är jag pigg och frisk imorgon igen. En sak som jag ska gör imorgon är att sova, sova länge. Jag har slarvat med sömnen hela veckan, antagligen det som gör att jag känner att jag är vaken men som att jag fortfarande sover.
'
Om ni har några bra filmtips får ni gärna dela med er till mig. Annars får ni ha en fin fredag sötnosar! Vi höres later-skater!
Senaste filmen jag såg är Bullit från 1968 med Steve Mcqueen. Det handlar om...

Kommissarie Frank Bullitts senaste uppdrag är en ren rutinsak, han ska skydda ett vittne i en viktig rättegång, en smal sak. Men innan natten är över ligger vittnet döende på marken och männen som gjorde det är försvunna.

Fast Frank Bullitt ger inte upp i första taget, han tänker se till att både mördarna och vem det nu än var som gav dem jobbet, hamnar bakom lås och bom. Och han är precis rätt man för uppdraget.

Dun, dun, dun...

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0