Ingen återvändo...

Om mindre än en timma kommer jag sitta och skriva mitt första nationella prov i nian. Det är lite spooky känsla. Enda sen jag var liten har man hört skräckhistorier om dessa "hemska nationella prov". Det har faktiskt känts som om allt vi gör i skolan är en förberedelse inför nationella proven. Inte något annat. Visst är nationella proven ett sätta att testa på hur mycket vi lärt oss och hur mycket som stannat kvar i våra huvuden. Men om man skulle faila totalt så är det inte jordens undergång. Men det versionen har jag aldrig hört förrän de senaste tre veckorna. Om jag hade hört detta lite tidigare i mitt liv skulle jag nog inte ha samma skräck-blandade känslor inför nationella proven. Nu finns det ingen återvändo. Det är bara att göra sitt bästa och sedan hoppas på det bästa! :)
Pusss!

Kommentarer
Postat av: Martina

Fast nationella är inte så svåra egentligen. Och jag tror faktiskt att du är väldigt duktig i skolan så det kommer gå galant för dig! Men lycka till i alla fall! :D

2011-02-08 @ 07:41:47
URL: http://martinastahls.blogg.se/
Postat av: Lixy

Fin blogg =)

2011-02-08 @ 09:45:58
URL: http://lixy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0