Sauce ♥

Tjoballlu!
En liten paus i schemat här. Så jag passar på att blogga lite... ;) Jag sitter här och smälter maten. Fick till en sån jäkla god tomatsås. Till den åt jag halluomi, couscous och sallad. NUM-NUM-NUM!
Snäll som jag är tänkte jag dela med mig om mina mycket speciella ingredienser jag har i tomatsåsen så att ni kan göra en lika god sås haha. ;)
'
♥Krossade tomater (eko)
♥Gul lök
♥Vitlök
♥Tomatpuré
♥Olika kryddor ex: paprikapulver, cayennepeppar, basilika, oregano, salvia
♥Salt & peppar
Lite vitt vin
♥Vitvinsvinäger
♥ Jag har säkert glömt något. Men om ni vill göra en lite lyxigare och något godare tomatsås kan ni hacka ner lite soltorkade tomater också. Mumma-kardemumma!
Bilden är lånad. Men den liknar ju faktiskt min sås ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0