Söndag ♥

Pinsamt. Skulle ju höra av mig igår kväll och samtidigt lägga upp lite bilder från i fredags. Ehm, ja. Ni har nog märkt hur det gick med den saken. Jag känner såhär. Vi tog verkligen inte särskilt många bilder och jag tror inte de blev så bra ändå, haha. Därför stryker jag ett streck över det där med bilderna och så skiter vi i de.
'
Istället kan jag ju bara berätta om vad vi gjorde. ;) Vi börjar med fredagen. Jag var som vanligt i skolan. På morgonen åkte alla nior till Mölnlycke för att besöka Hulebäck. Man fick välja två program att gå och få mer information om. Jag valde Samhäll-samhäll och Estet musik. Musik var nog inget för mig dock. Jag tycker det är kul med musik, jag gillar att sjunga med mera. Men det är inget som jag vill syssla med i framtiden och därför känns det lite onödigt att gå på den linjen. Samhäll-samhäll kändes däremot lika bra som förra gången jag var och besökte Hulebäck. Åh, det är så svååårt. Jag vill gå på Hulebäck en jag vill samtidigt gå i stan. Sen är jag ju också intresserad av att gå beteendevetenskap men det har inte Hulebäck. Åhhh!
'
Haha, tillbaka till fredagen. När vi kom tillbaka till skolan hade vi först två sega engelska-lektioner och efter det väntade ett religionsförhör som ingen av oss kunde särkilt bra. Men när vi kom in på lektionen och vår so-lärare sa att han skjutit upp förhöret till onsdag nästa vecka svär jag på att jag nästan kunde kramat om honom. (man kramar vanligtvis inte Olof...) Efter skolan tog jag o Tove bussen in till stan, sen bytte vi till en annan buss mot Öckerö. Vi hoppade av i Torslanda ngnstans och gick in för att handla mat på Ica maxi. Efter en stund joinade även Nora oss innan vi hoppade på en buss som skulle ta oss över till Öckerö.
'
Hemma i Noras lilla lägenhet började vi sedan skapa god mat på Noras två kokplattor. Menyn bestod av ett flertal goda röror bl.a hummus, guacamole, sweet chilli, bönröra m. tomat o basilika. Till det stekte vi qournfärs m tacokrydda, nacho-chips o tortillabröd. Num-num-num-num! Sjukt mätta forsatte vi sedan in på efterrätten som jag slängt ihop, hallon o chokladmousse toppat m några hallon. Gottit värre men jag trodde inte att jag skulle orka allt. Jag tänjde antagligen ut min magsäck så att den nu är trippel storlek större.
'
På lördag morgon snoozade vi fram till typ halv elva. Sen satte vi igång med att röja upp från gårdagen samt fixa en dunderfrulle. Tove stekte amerikanska pannkakor, jag o nora diskade (fair deal... haha). Sen fixade jag te, Nora vispade grädde och tillslut var det dags att hugga in. Då märkte vi att bussen som vi var tvungna att ta in till Göteborg skulle gå om 30 minuter. PANIK. Vi bokstavligen talat slängde i oss pannkakor och röjde upp fort som fan. Sen hoppade vi (ja, vi hoppade) i kläderna, tog några tag med borsten i håret, slängde på oss utekläderna och sprang iväg till bussen. Vi hann! Fyfan va bra vi var.
'
Väl i Göteborgs centrum skildes vi åt två håll. Tove o Nora åt ett håll (de skulle på bio m. sin mamma o lillebror). Och jag åt ett annat, mot centralstationen. Jag tog 14.22 tåget hem till Rävis och där väntade pappsen med bilen. Jag hade lika gärna kunnat gå hem men jag hade skor med klack + en sjukt tung väska så det kändes lite halvt krångligt. Iallafall. Väl hemma gjorde jag inget speciellt. Drack te med pappsen, pratade i telefon med en vän m.m. Och ajuste. Jag städade ju vardagsrummet, hallen utanför mitt rum + "huvudhallen". Någon gång efter fem kom Agnes hem. Pappa åkte iväg för att hämta mamma vid flygplatsen strax efter sex.
'
Resterande timmar av kvällen slappade jag bara med resten av familjen o efter elva någongång släckte jag o Agnes lampan för att sova. Nu sitter jag här. Det är söndag. Imorgon börjar skolan igen. Helgen har gått sjukt fort och den skulle inte skadat med en dag till av ledighet. Jag vaknade runt nio och har varit uppe sen halv tio. Mamma o pappa kom precis hem, de har varit någonstans, vet ej var. Nu ska vi dricka te. Jag är mäkta imponerad om ni orkat läsa hela detta långa inlägg. :)
'
Vi höres senare finingar, puss!

Kommentarer
Postat av: maddie

Jag läste allt! :D ♥

2011-01-16 @ 12:40:39
URL: http://madeleinesoderstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0