Signe här!

Holamis amigos!
'
Efter två veckors resande i Spaniens Andalusien och en veckas fest-ivalande på Peace And Love har jag nu landat i mitt kära hem, home sweet home säger jag bara. Även om jag har haft tre fantastiska veckor på resande fot så har jag varje dag saknat hemma. Att vakna upp i min säng, äta frukost vid vårt köksbord, öppna kylskåpet och äta vad jag vill, slagga i soffan hela dagen och umgås med vänner och familj. Alla småsaker gör det stora hela som gör att jag ibland drabbats av sjuk hemlängtan. Men som sagt, jag har haft det så sjukt bra att lite hemlängtan var som en fjärt i rymden. ;)
'
Kan ni tänka er att jag inte varit nära en dator på nästan tre veckor?!? Eller jo, en gång, i Malaga på ett hotell. Då kunde jag inte logga in på bloggen, vissa bokstäver saknas ju liksom... Men det blev ett kort besök på facebook. Damn, det kändes riktigt weird. Att åka tillbaka in i Facebookvärlden gav blandade känslor. Det tog ett tag att komma ikapp allt som hänt hemma och det var ändå skönt att känna att man inte missat för mycket haha.
'
Vi reste som sagt runt i delar av Andalusien, Granada, Sierra Nevada, Cadiz, Vejer de la frontera och Malaga. I Sierra Nevada bodde vi i en liten bergsby i en lägenhet, vi bodde även i lägenhet i Vejer de la frontera. Annars var det hotell som gällde. Överlag hade vi väldigt tur med vårt boende, inga äckliga insekter eller mögelläckor (vad jag vet...).
'
När vi landade i Sverige var det raka vägen hem, dock inte för mamma och pappa som åkte direkt till jobbet (?!). Därför blev vår familjemiddag flyttad till senare på kvällen. Det första jag gjorde när jag kom hem var att börja handtvätta och packa inför Peace and Love, duscha och vaxa benen hann jag visst med också. Morgonen därpå fick vi skjuts till tåget av Nora och Toves mamma och efter några timmar, tre tågbyten, trängsel med tusen andra ungdomar på väg till festival var vi äntligen framme i Borlänge!
'
Festivalen i kort: Jävligt mycket människor, bra grannar, fantastisk musik, lite sömn, lite dusch, dålig mat, mycket godis, mycket snygga människor och mycket alkohol.
'
Sista natten dygnade vi. När klockan var runt fem på morgonen kändes det ovärt att sova en eller två timmar. Vår buss skulle kasta loss nio och det hade fan inte varit okej att missa den alltså! Inatt har jag sovit tolv timmar men jag både min kropp och hjärna är som ett trasigt elskåp. Behöver några dagars rehab innan jag är back on track... Det ska bli så underbart att njuta av lugn och ledighet. Eller okej. Kanske inte lugn men ledighet. Att inte flänga runt som en dåre utan ha en bas-station (hemma). Att vara nära alla vänner och min familj med mera. Åh, det var så himla gött att sova ut imorse och sedan äta en lång frukost med min bror, Sedan löste vi lite korsord tillsammans. Köpte en korsordstidning för att ha på resan till festivalen. Den heter Lekande lätt haha! Man känner sig så mycket smartare när man klarar att lösa korsorden än när man inte kommer på ett enda. Det var därför valde jag att ta den med lättaste korsord. Jag hatar att känna mig korkad haha.
'
Nu ska jag inte skriva mer då det blir en roman istället för en resumé. Men räkna mer dröser av bilder små småningom! Både från Spanien och P & L. Så länge får ni ha det sjukt bra.
'
Puss och Kärlek!!
Jag och mami på över två tusen meters höjd och närmare trettio graders värme. Trots värmen var topparna snöbeklädda som ni kan skymta i bakgrunden. Märkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0