Att ta sig rätten...

Jag var på hyfsat bra humör ända tills jag loggade in här och fick se två kommentarer jag fått på mitt senaste inlägg. Eller det var egentligen mest en kommentar som upprörde mig. Personen måste verkligen ha haft en riktigt jävla dålig dag för så som han/hon skrev är inte något man skriver till en person som man inte känner! Det den personen skrev gjorde mig jävligt ledsen, även om jag inte ens ska ta åt mig. Inget av den skiten som personen skrev stämmer överhuvudtaget. Åh, orkar inte med alla dessa idioter som finns. Elaka människor som tar sig rätten att trycka ner andra, säga till dem vad som är rätt och fel, tar sig rätten att såra andra människor. Fyfan för er säger jag bara! Håll käft, lås in er själva tills ni kommit på bättre tankar, sök hjälp, vad som helst förutom att låta era olyckliga känslor gå ut över andra människor som inte gjort något ont.
'
Du som skrev. Du känner inte mig. Du vet fan inte vem jag är och vad jag gör. Du har ingen rätt att dömma. Att jag är stolt över att ha en familj som jag älskar och som älskar mig är inget jag ska eller någonsin kommer skämmas över. Självklart ska man ha förstående för de som har förlorat nära och kära. Självklart. Men det är inte så att jag går runt och skrattar åt de som har förlorat någon familjemedlem eller vän. Tvärtom. Själv vet jag inte om jag skulle klara av att fortsätta leva ifall jag förlorade min syster, bror, mamma eller pappa. Jag vill inte ens tänka den tanken. Det är för svårt och det gör för ont.
'
Du som skrev. Min blogg handlar inte om världen, politik, samhällsfrågor eller om hur vi ska besegra fattigdomen. Det finns hemsidor för sånt med. Jag lovar. Och jag kan självklart reformera min blogg till en blogg som endast handlar om politik. Men det är inte det jag vill. Det kan jag ägna mig åt privat. Detta är min dagbok, min. Det är meningen att det ska handla om mig. Om du inte står ut med det så fine. Jag bryr mig faktiskt inte. Att det ens finns människor som du som läser min blogg skrämmer mig. Det är det här som är baksidan med hela denna världen. Man är så jävla stark och modig bakom sin lilla skärm. Då kan man skriva och tycka lite hur som helst. Såra någon redan ledsen människa dit och trycka ner en annan själ dit. Det är så jävla fel. Det är inte jag som inte vet något om världen. Det är i så fall du. Jag hoppas fan du en dag fattar att man inte säger vad som helst till vem som helst utan att det får konsekvenser. Jag tycker bara du är sorglig som inte har andra saker att lägga din tid på än att kritisera mig för att vara en prettounge som är helt hjärndöd och som är helt misslyckad. Det är inte riktigt den formuleringen som de som verkligen känner mig skulle använda för att beskriva min person...
'
Jag hoppas du är nöjd som fick mig att bli sårad. Det var väl det du ville? Inte sant? Och du, du behöver inte gå in på min blogg igen. Behöver inte mer dålig energi.
'
Till er som har förlorat någon familjemedlem eller någon annan nära. All min kärlek till er. Styrkekramar och jag beundrar er, verkligen!
Tusen pussar! Och kom ihåg att inte ta någon skit av idioter som inte har ett liv... Aldrig någonsin. Det är de som är förlorarna.

Kommentarer
Postat av: Adrianna

Väldigt bra skrivet!!!!

Håller ofta med i dina åsikter.

Btw, du har en söt blogg :)



Din klasskamrat Adrianna. :)

2011-05-26 @ 21:43:00
Postat av: josefine

Bra Signe! Dom ska inte få behandla folk hur dom vill utan att de blir konsekvenser. Så trött på såna människor..

2011-05-26 @ 22:15:05
URL: http://idajosefine.blogg.se/
Postat av: Tove

Kärlek till dig gumman min<3

2011-05-28 @ 00:05:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0