Söndag och VUK ♥

Okej. Nu ska jag berätta lite om vad som pågår. Den här veckan deltar jag i något som heter Vänorternas ungdomskonferens. De länder som deltar är Finland, Norge, Tyskland, Danmark och Sverige. Från varje land kommer det några ungdomar som representerar landet i fråga. Vad konferensen går ut på är att lära känna och förstå varandra även om vi pratar olika språk. Vi är ju alla grannländer och vi borde veta mer om de länder som ligger oss närmare än vad vi idag gör. Vi kommer förutom att gå på studiebesök, äta på restauranger och se på musikal sitta i grupper och diskutera främlingsfientlighet och kulturell identitet. De ungdomar som kommer hit till Sverige bor hos oss svenskar. Jag har en sjuttonårig finländska som heter Susanna att ta hand om. :) Hon är väldigt gullig men kan varken så mycket svenska eller engelska så det är lite svårt med kommunikationen. Men det funkar ändå, vi får använda mycket kroppsspråk haha. Det kan ju ha med att hon är väldigt blyg att göra också. Det kommer nog bli bättre under veckans gång. :)
'
Idag har först alla läder haft presentationer, sen åt vi lunch och därefter gick vi alla på Liseberg. Det var helt perfekt väder och knappt några människor. Skitbra! Nu är både jag och Susanna helt slut. I morgon väntar ännu en lång dag med bland annat en seigtseeing över Göteborg. Jag tror även att vi är en några som ska gå på bio på eftermiddagen.
'
Ha det fint! Tyvärr kommer jag inte ha tid att blogga så mycket de här VUK- dagarna men jag slänger in något inlägg då och då. :)
Pussar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0