What if...

Hello there folks!
'
Har ni haft en bra påskhelg? Jag hoppas att ni tryckt i er massa godis (föhoppningsvis som legat i ett påskägg), ätit god mat och umgåtts med fina människor. För mig har påsken inget med religion att göra. Eller det är ju svårt att komma undan med det faktum att utan påskens religösa bakgrund skulle vi troligtvis inte fira den idag heller. Med eller utan Jesus. Dessutom finns det många andra påsktraditioner... Hur kommer det sig att barnen klär ut sig till påskkärringar och pojkgubbar? Eller varifrån kommer sedan om att påskharen gömmer godisägg? Varför har vi ens påsklov? Okej. Förlåt. Skitsamma. Varför ska man egentligen veta allting hela tiden? Kan man inte bara följa med och strunta i att tänka ifrågasättande om allt och alla. Om vi skulle ifrågasätta allting, hela tiden, varje dag, dag ut och dag in, skulle vi bli tokiga. Snacka om existensiell ångest. Vem är jag egentligen? Varför lever jag? Vad är meningen med livet? Nej. Fyfasen. Jag tror jag sätter mig framför ännu ett avsnitt av Big Brother och öppnar chipspåsen istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0