3D hit och dit

Vilken fantastisk film, Berättelsen om PI, se den! Jag blev överraskad av filmens allvar. Min förväntning var en äventyrsfilm för stora och små men vissa stunder var filmen verkligen otäck. Den bjöd på magiska bilder i helt otroliga miljöer och för er som tycker om 3D får jag medge att det var effektfullt. Vanligtvis tycker jag 3D är obehagligt och framför allt onödigt men här lyftes verkligen filmen och effekterna gav bilden ett fint djup. Iallafall i jämförelse med Avatar i 3D. Jag kommer ihåg hur besviken jag var på 3D-effekterna, det var som om jag missat hälften av alla detaljer pga av de kassa 3D-effekterna. Men som sagt, Berättelsen om PI får två tummar upp (och fem hjärtan).
 
Innan bion var vi och åt på resaturangen Pasta +. Min favvisrätt där är absolut spenatfyllda raviolis med gräddig valnötssås och parmesan. Gott och prisvärt! Du kommer dessutom vara garanterat proppmätt när du lämnar stället. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hur är det att vara med i elevkåren? Kan du berätta lite (mycket, gärna)? :)

Svar: Hej anonym :) När jag blev invald i kåren visste jag ganska lite om vad det innebar. Nu, efter snart ett år har jag en bra koll om vad en plats i styrelsen innebär. Utan kåren hade jag inte träffat en tiondel av alla de fina människor jag mött under året. Jag har lärt mig allt ifrån att planera och genomföra evenemang till hur man löser konflikter i en grupp på bästa sätt. Vi i kåren har fått utbildning i ekonomi, ledarskap, hur man ska få ut så mkt som möjligt av sin verksamhet m.m. Det har varit fantastiskt roligt och jag har verkligen vuxit som person och i mig själv. Att vara med i kårstyrelsen är en möjlighet och ett privilegium för personlig utveckling och en möjlighet att få en bredare kunskap än den skolan erbjuder. Det som jag tycker är roligast med att vara en del av kåren är att få vara med och påverka andra elevers skolgång positivt. Att ha möjligheten att ge eleverna på, i detta fallet hvitfeldtska, en mer givande skoltid. Skolan ska inte bara handla om plugg. Det är så mkt mer. Kåren är kort och gott till för att ge eleverna en roligare och mer givande skolgång. Det man inte ska glömma när man ger sig in i leken är att hur kul det än må vara så tar det mkt tid och engagemang. Om du redan har mycket på schemat bör du fundera en eller två gånger innan du säger ja till att vara med i styrelsen. Man ska inte glömma bort att det finns många andra sätt att vara engagerad på skolan. Du behöver inte vara med i styrelsen för att göra din röst hörd. De som sitter i styrelsen är förtroendevalda och det är deras uppgift att ta in vad eleverna på skolan vill. Om du däremot känner att du har tiden, engagemanget och glöden tycker jag inte att du ska tveka en sekund. Var inte rädd för att misslyckas. Styrelsen jobbar som ett team och ni reser er och sjunker tillsammans. Hoppas du är nöjd med mitt svar. Kramar!
Signe

2012-12-29 @ 22:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0