Ju mer dem spottar på mig, desto snabbare kommer jag att blomma

God förmiddag!
 
Vad hände med att jag ställde klockan på halv tio men vaknade halv tolv. -.- Tusingen också. Jag som planerade en produktiv dag full med energi och motivation. Det regnar ute och min huvudvärk sitter där den sitter. Nu hade jag behövt lura fram den där positiva Signe som jag vet gömmer sig någonstans. Frågan är hur...?
Jag ska börja med att göra en to-do-list. Det är mitt bästa tips till er som har mycket att göra och lätt att glömma. Till er som har en lika härligt senil hjärna som jag. Gör en punktlista på vad som behövs göras. Börja med det mest väsentliga. Om tidsramen är liten skriv då också hur mycket tid varje sak får ta. !OBS! Vanligt misstag är att man är för optimistiskt med hur lång tid saker verkligen tar. Skriv alltså inte för långa to-do-listor. Då slutar det tyvärr oftast med att man är besviken över det man inte hann göra och missar allt man gjorde. Sen är det såklart upp till var och en att välja hur man ser på saker och ting: Är glaset halvtomt eller halvfullt?

Puss
Min pärla och jag på Orust. Hur sugen på sommar och värme är man inte just nu...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0