Torsdag

Tjosan!
'
En skoldag bestående av endast två lektioner är helt okej. Efter skolan följde Alexia med mig på almenacksjakt, den var tyvärr utan framgång. Det finns inga almenackor på marknaden just nu! Jag får hoppas på frodigare jaktmarker imorgon.
'
Ikväll är det fotbollsträning, dock utan tränare. Det är helt knäppt, konstigt och overkligt men vår tränare har sagt upp sig med omedelbar verkan. Vi ska alldeles snart börja spela i trean, den vi gick upp till i höstas. Han tycker inte att vi har tagit träningen på tillräckligt stort allvar och att det varit för få på träningarna. Helt utan förvarning medelade han i början av veckan att han avsäger sig som vår tränare. Vi skulle egentligen ha lagmöte ang vårens träningsläger men istället får två i laget medela att vi inte har ngåon tränare - Han kunde alltså inte ens förmå sig att säga det själv. På sätt och vis förstår jag varför han inte vill engagera sig mer, men på sättet han gör det är helt oförlåtligt. Det är så jävla fegt rent ut sagt. Dessutom nedvärderar detta oss som trots kyla och stormvindar åkt och kämpat på träningarna. Det gäng som varje träning, vecka efter vecka åkt dit. Borde inte vi få en förklaring? Eller åtminstone en förvarning? Nej. Även om han skulle ångra sig och vilja komma tillbaka skulle inte jag känna mig bekväm med honom som tränare. Så som han har handlat gör man inte. Punkt slut! Frågan är bara vem som nu ska träna oss och hur det kommer gå nu när spelsäsongen drar igång. Det ser inte superljust ut just nu...
'
En positiv sak är iallafall alla vårtecken som yppar sig. Fågelsång, porlande smältvatten, rena vägar och blå himmel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0