Avskedsansökan till samhället

Bästa reklamen jag någonsin sett. Kanske kan vara av den enkla anledningen att det lika gärna kunde vara jag som skrivit ner mina egna tankar... Men ändå. 
  • Jag godkänner inte hur samhället fungerar.
  • Jag godkänner inte stressen, pressen, hierarkin, fjäsket och den ständiga jakten på tomma drömmar.
  • Jag vill inte vakna till väckarklockans förbannade alarm och jäkta iväg till ett jobb som jag egentligen avskyr.
  • Jag vill inte få magsår, musarm och grått hår på grund av chefer som ändå bara ser mig som ett anställningsnummer.
  • Jag ställer inte upp på samhällets förväntningar. Jag vill inte bli bedömd på min titel, storleken på mitt hus eller märket på min bil.
  • Jag vill inte åldras och inse att jag kastat bort mitt liv på en tillvaro som inte gör mig lycklig.
  • Jag vill förverkliga mina drömmar.
  • Jag vill vakna med förväntan och stiga upp när jag behagar.
  • Jag vill bestiga outforskade berg, inte klättra på karriärstegar.
  • Jag vill känna att jag lever, inte bara att jag är vid liv.
  • Jag godkänner inte ekorrhjulet. Jag vill hoppa av. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0