Liten förklaring

Jag vill bara förklara lite mer ang det jag skrev om träning i det förra inlägget. Jag vet att många där ute kan ta sånt här på fel sätt, börja spekulera m.m. Det finns också de som kanske själva mår dåligt över sin kropp och jag vill inte att detta ska få någon att ta illa upp. Detta handlar om min kropp och ingen annans. Vi människor har en vana att vara självkritiska. Även om jag tycker att jag ser otränad och pluffsig ut tänker jag sällan på hur andra kroppar ser ut. Alla är vi olika och alla trivs vi med olika saker. Så länge personen mår bra anser jag att det är den personens ensak. 
 
Jag ska inte ljuga. Det som jag vill uppnå med min träning är kort och gott en fastare och slankare kropp. Det betyder inte att jag planerar att börja svälta mig själv osv. Been there done that. Däremot känner jag mig inte bekväm med min kropp just nu. Sen om det beror på mina hjärnspöken, skapade ideal i samhället eller pga någon annans påtryckning spelar för min del inte så stor roll. Jag trivs inte med min kropp och så är det med den saken.
 
Mitt "mål" är i och för sig först och främst att bli piggare, starkare och mindre stressad. Jag vill bli starkare i både mitt psyke och min kropp. Jag är mycket mer avslappnad och fokuserad när jag tränar regelbundet. Mitt liv är och har varit ganska stressigt sen jag började gymnasiet. Det senaste har jag kännt att jag åkt längre och längre ner i en svacka men nu vill jag inte längre ner. Jag vill vara glad, positiv, pigg och lycklig + lite fit dådå... ;)
 
Just nu har jag inte så mycket muskler mer än mina permanenta fotbollsbenmuskler. Det som jag först och främst vill träna upp är bålmusklerna, rygg, rumpa och armar... Det var väl i och för sig större delen av kroppen men det är väl bra för proportionen haha. 
 
Snälla, ta inte detta som något hetsigt pro-ana- inlägg eller att jag låter mig luras av falska skönhetsideal. Jag vill bara må bra med min egen kropp och själ. För mig spelar träning en stor roll i det. 
 
Puss och kram!
Läget idag. Mina magmuskler som en gång fanns skymtar någonstans bakom annat smått och gott. Nu ska de fram i rampljuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0