Slappy

Hallihallå!
 
Gårdagen gick i ett och jag hann inte redigera några bilder men jag hade i vilket fall en väldigt bra dag. Skolan var väl si och så men det är alltid upplyftande att träffa sina vänner. När jag kom hem skrev jag en svenskauppsats och på kvällen tränade jag fotboll. Efter den fick jag kvällsbesök av en vän. Bra dag helt enkelt! Pluggade ingenting förutom svenska. 
 
Idag vaknade jag med sprängande huvudvärk och halsont. Därav ingen skola. Jag somnade om och vaknade runt ett. Inte jättebra men nödvändigt. Sen dess har jag legat i soffan och kikat på ABBA-dokumentären, skrivit klart svenskan och inte gjort något alls. 
 
Just nu taggar jag några avsnitt Gossip Girl. Dessutom tror jag att det börjar en ny deckare på ettan ikväll... haha, jag är sån jävla soffpotatis. Men det är gött.
 
Puss
Bild tagen på väg till Madrid. Det sägs att ovan molnen, där är himlen alltid blå. 

Kommentarer
Postat av: Anonym

hur gick det till när du gick med i styrelsen till elevkåren?
om man vill vara med vad ska man göra då och vilken typ av person ska man vara?:)
kan vem som helst bli vald?
hur går det till?
Kram och puss

du är väldigt duktig i styrelsen

Svar: Hej :)Vad roligt att du tycker det, tack, det värmer.
1, Jaa, hur gick det egentligen till haha! Jag tror faktiskt det började med att jag, i början av ettan, var med i projekt som kallades för VUK (vänorternas ungdomskonferens). Där träffade jag den som då var ordförande för elevkåren, vi snackade en del om kårverksamhet och jag berättade att jag hade varit aktiv i högstadiet i elevrådet osv. Han uppmuntrade till att anmäla intresse till valberedningen men jag vågade inte riktigt. Sen fick jag ett samtal från dem o det visade sig att nån anonym hade nominerat mig. Jag kom på intervju där jag sa tack men nej tack. Jag var smickrad över att någon nominerat mig men jag hade redan så mkt då att jag inte ville ge mig in på ytterligare en grej. När jag kom till årsmötet, till vilket alla medlemmar är välkomna, fick jag veta att det blivit en omröstning om antalet styrelsemedlemmar. Antalet hade ändrats från sex till sju. Jag blev dragen åt sidan och fick en snabb förfrågan om att bli den sjunde i valberedningens förslag. I all stress sa jag ja. Sen gick valberedningsförslag igenom och jag var helt plötsligt med i spelet haha.

2. Du behöver inte vara en specifik typ av person för att passa in i styrelsen. Det viktiga är att du har ett stort engagemang och brinner för det du gör. Om du har något speciellt intresse elr erfarenhet som passar in i elevkårsverksamheten är det såklart en merit. Dock är det absolut inget krav och vad en elevkår kan göra begränsas nästan bara med fantasin. Så länge man har en skön energi och fungerar i grupp är det bara att köra! Var inte rädd för att du inte ska "räcka" till.

3. Alla elever har chans att komma med i styrelsen.

4. Du nominerar eller nomineras till valberedningen, kallas på intervju m.m. Det kommer att komma mer info om det!

Hoppas du är nöjd med svaren! Lycka till.
Puss och kram!
Signe

2013-01-10 @ 20:41:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0