Lördag

Hallihallå! 
 
Veckan från helvetet är över men någon utpustning är det inte på tal om. Även de två följande veckorna kommer vara en kaosartad slutspurt. Men sen är det fasiken sommarlov! Trots att det är mycket kvar ser jag äntligen ljuset i tunneln, positivt menat. 
 
Idag har jag haft en supermysig dag. Först var det släktkalas för kusin Ian som fyller 21, grattis snygging! Sen åkte jag med kusin Helena till stallet för att provrida en häst. Den står i samma stall som Helenas pollis och ägaren behöver hjälp med ridning då hon är höggravid. Hästen heter Sunny Side och var så kelig. Jag har inte ridit regelbundet på flera år och då på mindre hästar. Sunny är 168cm i manken och är fortfarande ganska ung och PIGG. Det kändes jättebra även om jag märker att jag är lite ringrostig. Sen så är det alltid lite speciellt första gången man rider på en ny häst. Ridning är verkligen ett samspel mellan ryttare och häst så man behöver lära känna varandra innan man kan få till den den vi-är-ett-känslan. Den känslan är så häftig. Så nu ska jag alltså göra en comeback i sadeln, något jag ser fram emot. Det är dessutom så himla kul att Helena och jag kan rida ut tillsammans. Jag har, utan att hon vet om det, utnämnt henne till min nya mentor. Någon måste ju lära mig allt jag glömt haha... 
 
Ikväll blir det filmtajm med Norisen. Tror hon har laddat med kladdkaka, det ser ut att bli en lyckad kväll. 
 
Pussar 
 Igår var gänget samlat hos Johanna som hade gjort så fint. 
Jag mitt i ett peddosmile och söta värdinnan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0