You. Are. Mine

Antar att ni inte missat att KappAhl gjort en underklädeskollektion med inspiration från Fifty Shades of Grey-böckerna... Först när jag såg reklamen för kollektionen blev jag lite upprörd. Triologin har kritiserats för sin sexistiska, nedvärderande kvinnosyn och att då göra en underklädeskollektion i dess namn är något jag tycker är problematiskt. Dessutom ger reklamen ett väldigt unket budskap - "You. Are. Mine", äganderätten som en man har över sin kvinna känns som ett ganska förlegat sätt att se på ett förhållande. MEN, jag kan inte låta bli att tycka att kollektionen är så fin. Fasen. Jag skäms för min dubbelmoral. Jag köpte till och med en bh från kollektionen idag. (skrattar åt mig själv och försöker tvätta mitt samvete med att jag faktiskt är medveten om hur skevt det är). 
 
Självklart får kunden en speciell kasse, plagget blir inslaget i silkespapper som hålls ihop med ett klistermärke med orden "Yes Sir" på, sedan kan kunden stolt vandra ner för gatan och känna sig stolt... Eller...Helt sjukt om ni frågar mig. Jag skrattade igenom hela inslagningsprocessen och när klistermärket åkte fram trodde jag hon skämtade. Tyvärr så passade bh:n perfekt och jag tycker väldigt mycket om den. Så den får stanna även om det skaver mitt samvete. Imorgon kommer jag antagligen gå tillbaka för att inhandla en kompis till den. Fan.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0