Hej och hå!

Ni kan vänta er ganska mycket bilder på mina träningsdojjor och svettiga egopics i den närmaste framtiden. Vi har ett träningsprojekt i skolan just nu och jag har valt att fokusera på att förbättre min styrka och kondition. Jag vill framförallt bli snabbare på långdistans och starkare i bål och rygg. Jag mjuk-smygstartade idag på idrottslektionen. Powerwalkade från skolan till mossen, joggade två varv, och sprang tillbaka. Det kändes faktiskt bra. Var starkare på vägen tillbaka än i början. Så ja, nu behöver jag helt enkelt göra lite olika tester för att om åtta veckor se om jag fått något resultat. Jag ska testa hur länge jag klarar av att stå i plankan, förväntar mig ett katastrofalt resultat då jag inte tränat mage/bål/armar på evigheters evigheter, men det kan bara bli bättre och en måste ju börja någonstans. Sen ska jag se hur lång tid det tar att springa sju-kilometarn som slingrar sig här i närheten. Jag kommer att använda mig av ett träningsprogram på appen runkeeper som innehåller olika intervallövningar varvat med styrka. Dags att svettas helt enkelt. 
 
Charmig bild från i somras, ett försent försök till beach13...?
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0