YELLOW

Godkväll!
 
Hösten är här på allvar och regnjackan kommer till väl användning. Och skulle det bli en regnfri dag trots att jag rustat mig för ruskigt väder skulle det inte göra så mycket. Att gå runt i en jacka lika gul som en nykläckt kyckling tar bort nästan alla bekymmer. 
 
Idag har jag stått i Hvitfeldtskamontern på gymnasiemässan. Andra året jag gör det. Det är roligt att träffa och prata med förväntansfulla, blyga och ibland inte lika blyga, blivande gymnasister. Några kommer fram lite halvgenerade och vet inte riktigt vad de ska säga medan andra självsäkert klampar fram med anteckningsblock i högsta hugg, förberedda med tusen frågor om allt från hur maten är till hur många som fullföljer sin utbilning på hvitfeldtska. På vissa frågor har en inget givet svar. Jag kan inte svara på exakt hur många som hoppar av eller vilken teknik lärarna använder i sin undervisning. Det handlar mer om att försöka ge en så bra bild om vad de kan förvänta sig av sin, förhoppningsvis, kommande skoltid på Hvitfeldtska som möjligt. Det som ibland upprör är hur vissa elevers föräldrar tar över konversationen och inte låter sitt barn få prata. De verkar vara mer intresserade av vilken skola barnet ska gå än barnet självt. Läskigt sånt. 
 
Trots något mosig hjärna ska jag nu ta itu med psykolgin. Har ett ganska maffigt prov imorgon på utvecklingspsykologi. Men sen, kära vänner, är det helg.
 
Puss!
Min glada jacka smälter in bland alla fina höstlöv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0