122 dagar

Då var det söndag igen, som vi har längtat, eller hur? Nja, hade inte bangat några fler lediga dagar men nu är det bara en vecka kvar till lov så det är bara att ligga i. Den här veckan ska mycket bli gjort. Imorgon har jag en intervju med en person inför mitt gymnasiearbete, vilket ska in om cirka två veckor (!!). Självmordsveckor på g. Till på torsdag ska jag även ha hunnit skriva en engelskanovell. Gah, nu kändes lovet ganska långt bort ändå. Det enda positiva är att jag inte planerat någon under lovet för att kunna sitta med mitt gymnasiearbete dag ut och dag in. Kan tyckas som dålig planering men helt ärlig vet jag inte när jag skulle ha hunnit innan heller. Vi har inga "gymnasiearbetsdagar" eller projektveckor som bara är till för gymnasiearbetet, vilket jag vet att många andra skolor har. Istället har vi haft ganska fullt upp i alla andra ämnen samtidigt som vi ska ha hunnit med att göra gymnasiearbetet, som måste vara en vetenskaplig rapport. Haha, fyfan va jag låter grinig nu. Förlåt. Självklart handlar allt om hur man prioriterar. Om jag hade lagt mitt sociala liv på hyllan och slutat spela fotboll hade jag absolut haft mer tid till skolan. Men nu när man är så jäkla skoltrött känns det inte värt det. Istället känns det sociala livet och pauserna från skolarbetet viktigare än någonsin. I onsdags lagade jag, Alexia och Malin middag och gick ut och drack öl. Vi var alla väl medvetna om högen med skolarbete som bara växer men valde för en gång skull att skita i den och istället ha kul och trevligt tillsammans. Skolan får inte ta över. Skolan är inte allt. 
 
Och det är trots allt inte långt kvaaaar, 122 dagar för att vara exakt. Gråter av lycka bara av tanken på fjärde juni, för då tar vi studenten!
Utan mina pinglor hade det aldrig gått.  <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0