Mer än skola

Efter ett fyra timmar långt årsmöte har nu Hvitfeldtska Elevkår en ny styrelse. Tjihu vad kul, tror de kommer att klara uppdraget galant! Som jag hoppats på träffade jag många gamla ansikten. Är så himla tacksam att jag fått vara med om att sitta i elevkåren och vara med i andra projekt för ungdomar av ungdomar. Det finns så jäkla många härliga,drivna, kompetenta och smarta människor! Tack vare alla projekt och evenemang jag fått privilegiumet att vara med under mina år på gymnasiet har jag träffat så många nya vänner. Vänskaper som jag hoppas kommer bestå i många år framöver. Det finns så mycket kärlek, värme, styrka och gemenskap i de här sammanhangen. Roligast idag var att träffa Markus och Axel. Axel och jag satt i samma styrelse förra året och Markus satt i Rudebecks kår under samma mandatperiod. Samarbeten kårer emellan är både viktigt och roligt. Man sitter ju i samma båt. Jag och Markus jobbade också i samma projektgrupp för Slaget om innerstaden 2012 vilket var en intensiv men jäkligt kul erfarenhet. Han håller just nu i quiz på onsdagskvällar på Noba. Imon ska jag dit med Axel och vi ska sopa banan med allt motstånd, och med Markus frågor så klart. 
 
Jag och Mackan, på förstasidan och i metro.
 
Delar av min fina, gamla styrelse. (På väg till Axels land för att planera verksamhetåret samt lära känna varandra)
 
Jag, Markus och Amanda på hennes student förra året
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0